Založ si blog

Kto je za rozvoj Bratislavy?

Sme Slováci. Našou národnou vlastnosťou je závisť a s ňou spojená hlúposť. Nestaráme sa o to, aby sa nám darilo, ale skôr o to, aby sa nedarilo iným okolo nás.

Prečo takýto ostrý úvod spojený s paľbou do vlastných radov? Odpoveď je jednoduchá a už rokmi obohraná: LEBO NA SLOVENSKU JE TO TAK!

Ale naspäť ku krásavici na Dunaji, ako sa kedysi naše hlavné mesto prezývalo. Z názvu ostal už len Dunaj, aj to len preto, lebo o jeho existenciu sme sa nijako nepričinili, nedá sa sprivatizovať ani predať. Slovo rozvoj spolu s názvom mesta sa skloňuje pred každými komunálnymi voľbami, keď sa kandidáti na primátorov, starostov, poslancov predháňajú v tom, kto dokáže viac prispieť k rozvoju mesta a miesta v ktorom kandiduje.

Korunu tomu zasadil súčasný primátor Bratislavy, ktorý pred poslednými voľbami doslova zamoril mestom billboardovým smogom v ktorom presviedčal slaboduchých voličov, že on jediný (podoba s Len-onnom Mečiarom je čisto náhodná) dokáže vyviezť mesto z doby temna a elegantne vplávať do doby bezbrehej hojnosti. Spomínam, ako som sa tomu vtedy smial bol som presvedčený, že aj keď nepreceňujem mentálnu úroveň bežného voliča, tak predsa toľko hlúpych tu nemôže byť! OMYL! Nie, že môže, ale aj v skutočnosti je! Ivo na krídlach hlúposti, bohato živenej svojimi arogantnými vernými, elegantne vplával na trón Bratislavy. Ostalo mi len utešovať sa, že sme zažili už aj horšie roky, keď bola Bratislava v rukách kresťana-katolíka, ktorý jej zasadil nezmazateľné rany, z ktorých sa nespamätá už nikdy.

Jednou z ťažiskových úloh vedenia mesta je jeho rozvoj. Za posledných skoro 30 rokov v ére mafiánskeho kapitalizmu sa mesto rozvíjalo spôsobom ako zaostalé mestečko niekde na balkáne. A možno aj horšie, lebo tieto mestečká majú svoju históriu, ktorú si chránia a svoju atmosféru, ktorá je v mnohých prípadoch nezameniteľná. Likvidáciu histórie začali bolševici, pokračovali v nej ich detičky v bielych golieroch nazývaný developeri. O atmosfére sa už dávno nedá hovoriť, aj keď slniečková mládež sporadicky niečo vymyslí, je to vždy len dávny a veľmi zriedený vývar.

Tak, ak už nemôžeme pracovať s históriou, jediné čo nám ostáva je, pozerať sa do budúcnosti a pokúsiť sa vymaniť Bratislavu z jej provinčnosti a dopriať jej ráz moderného mesta. To sa však nerobí lepením hlúpych hesiel na billboardy, kde sa porovnáva naše provinčné mestečko s nádhernými metropolami s premyslenou architektúrou a infraštruktúrou ale koncepčnou prácou na jeho rozvoji.

Ruku na srdce, ak sa okolo seba pozriete, viete identifikovať, ako sa mesto pričinilo o svoj rozvoj samo? Sčasti sa to dá, už aj preto, že toho rozvoja bolo tak málo, že ho musíte náročne hľadať. Prečo sa tak málo dalo do rozvoja, napriek tomu, že mesto má príjmy, aj keď nedostatočné, je na ďalšiu obsiahlu diskusiu. Mesto i mestské časti popredávali pozemky i budovy, ale prostriedky takto získané neinvestovali do vlastného rozvoja. Preto je veľmi naivné si myslieť, že aj po zmene vedenia mesta, v ktorú úprimne dúfam, sa tak stane.

Jedinou možnosťou ako rozvíjať Bratislavu je zveriť rozvoj (pod supervíziou mesta) súkromnému kapitálu. Mesto nemá na to, aby opravilo cesty po zime, takže nemôžeme od neho čakať nejakú akciu a o úrovni jeho manažmentu radšej pomlčím. Developer, ale nebude suplovať úlohu mesta zadarmo – nie je to jeho prioritný záujem. Každý z nás investuje do predmetu svojho záujmu a nie do predmetu záujmu niekoho iného. A z charity sa rozvoj robiť nedá.

Pred krátkym časom prebehli médiami informácie o výjazdovom zasadaní vlády, ktoré sa zaoberalo investíciami dvoch asi najvýraznejších developerov. Reakcia verejnosti nedala na seba dlho čakať. Čerstvo vyliahnutá neomarxistická strana Progresívne Slovensko začala tlačiť iniciatívu s komickým názvom Slobodné mesto, ktoré sa svojou nelogickou petíciou snaží podkopať rozvoj Bratislavy. Vážení skoropolitici z Ne-progresívneho Slovenska, toto mesto už valcoval Mečiar, Dzurinda napriek svojim ľuďom na magistráte mu nepomohol a východniarskych prezidentoch dotujúcich výlučne Košice ani hovoriť netreba. Netreba nám ďalších, ktorí nám budú púšťať žilou.

Je smutné, že samotní developeri pochopili to, čo nechápu otcovia mesta, že sa treba starať o zanedbanú infraštruktúru. Je ojedinelým javom pod Tatrami, aby developer plánoval električkové trate. Mesto i konečne vláda by mali tento potenciál využiť, spolupracovať s developerom na jeho investičnom zámere.

Že to nebude zadarmo?

A čo bolo kedy v histórii ľudstva zadarmo?

Že by vlaky? 🙂

Rovnaké práva pre všetkých – aj na cestách, aj na chodníkoch

25.10.2017

Nedá mi to. Už roky cestujem autom kvôli robote. Rešpektujem všetky pravidlá premávky a som ohľaduplný voči všetkým, ktorí využívajú naše cesty. To isté ale očakávam aj od ostatných. viac »

prezident Andrej Kiska dane kampan

Kiska vymenuje vo štvrtok troch chýbajúcich ústavných sudcov

12.12.2017 16:16, aktualizované: 16:33

Prezident Andrej Kiska sa v utorok rozhodol, ako uviedol, "ukončiť dlhotrvajúci spor s parlamentom" a vo štvrtok vymenuje troch nových ústavných sudcov.

kazimir

Kažimír je presvedčený, že okrem Maďariča sú v Smere zrelí na výmenu aj iní

12.12.2017 15:32

Minister financií Peter Kažimír (Smer) považuje odchod Mareka Maďariča z postu podpredsedu strany Smer za začiatok jeho konca v politike.

Jens Stoltenberg

NATO predĺžilo mandát Jensovi Stoltenbergovi

12.12.2017 15:14

Jens Stoltenberg bude generálnym tajomníkom NATO ešte takmer tri roky.

špitalska, električka

Električky by sa mohli vrátiť na Špitálsku ešte pred Vianocami

12.12.2017 14:53

Na električkovej trati sa uskutočnilo ústne pojednávanie spojené s miestnym zisťovaním, ktoré je súčasťou kolaudačného konania.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2
Celková čítanosť: 6097x
Priemerná čítanosť článkov: 3049x

Autor blogu

Kategórie